Lodovik Flies

að djamma - izlandi ige, jelentése: tervek és komolyabb elvárások nélkül nézni szembe a jövövel, a döntéseket az aktuális széljárás alapján meghozni

Kérdezz!

Feed

Twitter

Kapcsolat

t.lodovik[at]gmail[dot]com

Címkék

ajánló (5) angolul (1) ateista (1) cardiff (1) cctv (1) chatlog (3) dawkins (1) design (1) egyetem (7) emlek (1) film (1) fm belfast (1) fotó (23) fun (1) gondolat (10) hellókarácsony (2) izland (19) levél (1) link (1) lol (1) london (12) mixtape (4) napló (3) obama (1) olafur arnalds (1) orosz (1) podcast (1) politika (1) random (3) rugby (1) sárdobáló (2) sardobalo (1) skins (2) tube (2) twitter (1) utazás (1) vers (1) video (5) web (1) yndi halda (1) zene (8) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • olimpiam: 5 éve abbamaradt az írás, olvastam volna tovább:)) (2016.03.30. 14:24) Dikta
  • oranje: Gratulálok a vizsgaeredményeidhez, azért egy félév tanulás Amsterdamban-ha lehet választani azt- n... (2010.08.04. 10:50) Az elmúlt hat hét története
  • kx: árbájt máhc frej? feelgood. (2010.05.16. 21:53) Vasarnap este
  • Duffman: :D (2010.05.11. 22:06) Chill. I got this.
  • Pietro Stracchi: Fasza lehet. Én is mennék. Mindenesetre végre leég rólad az a rettenetes fókazsír. ;) (2010.04.23. 23:32) A sportrol

Stat




Locations of visitors to this page


Megéri? - One Nation Under CCTV

2008.10.07. 09:22 Lodovik Trema

Még kiutazásom elött Lacza blogjából megtudtam, hogy az Egyesült Királyság területén több, mint 4 millió kamera fogja figyelni a lépteimet, ebböl csak Londonban 500.000. Aztán szeptember végén megérkeztem és libertárius értékekkel átmosott fejjel ijesztönek találtam, hogy a nem otthon töltött idö 99%-ában figyel a CCTV [Closed-Circuit TeleVision]. A lakás ajtajától 20 lépésnyire már egy tábla figyelmeztet arra, hogy ne focizzunk és ne parkoljunk a ház mögé, mert a CCTV mindent rögzít. 

Eltelt jó egy hét, amikor a Piccadillyn sétálva egy óriási graffitire lettem figyelmes: One Nation Under CCTV. Ez nagyon megtetszett és persze a gondolat is, hogy nem csak nekem szúrja a szemem az a félmillió kamera, ami a város lakóit figyeli. Még aznap este két dologra is rákerestem: 1: Ki festette a graffitit [A megoldás az egyik kedvenc müvészem: Banksy], 2: Milyen a témakör társadalmi visszhangja a szigetországban. Így találtam meg a Guardian májusi cikkét, ami azzal nyit, hogy a CCTV rendszer eröteljes fejlesztése - annak érdekében, hogy megelözzék a büncselekményeket az Egyesült Királyságban - a beleölt font milliárdok ellenére elbukott. Az utcai rablások 3%-át sikerült a CCTV segítségével megoldani. A nyomozásokban részt vevö rendörök nem szivesen keresgélnek bizonyítékok után, mert elképesztöen kemény munka az adott felvételt megtalálni. Amennyiben mégis megteszik - és találnak is valamit - a rendszer felvételei a rossz minöség miatt ritkán bizonyító erejüek. Ezzel persze kalkuláltak, mert preventív eszköznek szánták, csak épp semmennyivel nem csökkentette a büncselekmények számát [ez az érték 2003 óta stagnál], arra nem készültek fel, hogy a felvételeket fel is kell majd használni.

Értem én, hogy a szabadság és biztonság közti határvonalat mindenki az értékrendjétöl függöen máshol húzza meg, de a fentiek alapján egyértelmü, hogy a feladott szabadságért nem kapott a lakosság semmit [söt, súlyos pénzt fizettek érte]. De az angolok nem félnek a CCTV-töl, a többség - tévesen - azt hiszi, hogy a kamerák nem is müködnek. És hogy én miért félek, ha nem vagyok bünözö? Biztosra veszem, hogy az Egyesült Királyságban nem lesz a közeli, de még a távoli jövöben sem szélsöséges fordulat, viszont azt nem tudhatom, hogy ezekhez a felvételekhez kik férhetnek hozzá [akár legálisan, akár illegálisan] és azt mire használhatják majd fel. Pontosan lehet tudni, hogy melyik nap mikor és merre jártam, kikkel találkoztam és mit csináltam.

Veszélyesnek tartom azokat a gondolatokat, melyeket a Victim's Voice alapítvány [gyilkosságok áldozatainak családját támogatják] egyik kurátora fogalmazott meg: Minden, ami segít a bünözöket eltakarítani az utcáról és megelözi a bünt, az jó. - Biztos vagyok benne, hogy bövebben kifejtve tudta volna árnyalni a képet és az elszenvedett veszteség miatti fájdalmát is öszintén sajnálom, de átesni a ló másik - illetve bármelyik - oldalára nem megengedhetö.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: london cctv

A bejegyzés trackback címe:

https://lodovik.blog.hu/api/trackback/id/tr83699796

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása